Waarom zijn er 2 methoden om Apple HomeKit met TaHoma® te verbinden?
TaHoma®-compatibiliteit met HomeKit wordt op 2 manieren aangeboden:
- Voor nieuwe boxen geproduceerd met HomeKit-details (logo en installatiecode)
- En voor oudere bestaande boxen, die geen HomeKit-gegevens bevatten (voor onze huidige gebruikers)
Voor nieuwe TaHoma's: Zoals alle door Apple HomeKit goedgekeurde apparaten, bevatten TaHoma®-boxen de details en elementen die vereist zijn door de certificering, waarbij de HomeKit-richtlijnen strikt worden gevolgd. Dit omvat de HomeKit QR-code (installatiecode) die wordt weergegeven onder de doos en in de verpakking, die later in de Home-app wordt gebruikt om de koppeling te kunnen configureren.
Let op: onderstaande uitleg (voor bestaande TaHoma's) werkt ook voor nieuwe boxen: eerst start je het proces met de TaHoma-app en vervolgens het koppelen aan HomeKit.
Voor bestaande TaHoma's: HomeKit is natuurlijk ook beschikbaar voor huidige gebruikers, d.w.z. als je al een TaHoma®-box (V2 of V3) in huis hebt, of als je er een koopt waar het HomeKit-logo en de details nog niet op staan. Deze kunnen eenvoudig worden aangesloten op HomeKit via het stapproces in de TaHoma®-app.
Let op: uiteraard werkt Apple HomeKit standaard op alle nieuwe TaHoma's.